m
Contact
Studios
Follow Us
Image Alt

Znanstvena istraživanja

Znanstvena istraživanja važna su okosnica modernog mindfulnessa i MBSR (Mindfulness – Based Stress Reduction) programa smanjenja stresa. Jedan od razloga nastanka MBSR programa je bila upravo želja da se dobije jednoobrazni i sveoubuhvatni program usvajanja mindfulness vještina, pogodan za znanstvene studije koje će ponuditi pouzdanu, mjerljivu i provjerljivu osnovu za upućivanje pacijenata u tu vrstu edukacije. Posljedica toga jesu brojni znanstveno utemeljeni dokazi učinkovitosti i dobrobiti MBSR programa za široku lepezu najrazličitijih vrsta problema koje ljudi imaju. Broj znanstvenih istraživanja od 1979. godine, kada je MBSR program po prvi put zaživio, eksponencijalno raste, a istraživanja se danas provode u institucijama diljem svijeta i broje u tisućama, kako to pokazuje grafički prikaz Američkog udruženja za istraživanja mindfulnessa.

Znanstvena istraživanja pokazuju da mindfulness praksa (najčešće upravo u formatu MBSR programa smanjenja stresa) dokazano podiže kvalitetu života na svim razinama, između ostalog tako što:

  • poboljšava funkcioniranje na radnom mjestu,
  • poboljšava kvalitetu spavanja,
  • poboljšava kvalitetu komunikacije,
  • poboljšava sposobnost za koncentraciju, pamćenje i učenje te usporava starenje mozga,
  • jača i obnavlja dijelove mozga zadužene za oporavak, osjećaje ugode, mira i zadovoljstva,
  • jača imunitet,
  • pomaže kod problema s prehrambenim navikama,
  • jača sposobnost samoregulacije emotivnih stanja,
  • pomaže kod pretjeranog razmišljanja i kontinuirane zabrinutosti,
  • poboljšava kvalitetu pažnje i igre kod sportaša,
  • doprinosi kvaliteti odnosa između roditelja i djece i kvaliteti roditeljskog odgoja,
  • smanjuje tegobe i uznemirenost tijekom menopauze,
  • olakšava simptome i podiže kvalitetu života kod niza zdravstvenih stanja, kao što su kardiovaskularne bolesti, premorenost i istrošenost (tzv. burn out), kronična bol, depresivna i anksiozna stanja, kožna oboljenja, rak, hormonalni disbalansi, itd.

Neke od stranica na kojima su dostupni znanstveni radovi koji podupiru gore navedeno, ali objedinjuju i brojna druga istraživanja dobrobiti mindfulnessa i MBSR-a u različitim aspektima života i kod mnogih specifičnih zdravstvenih stanja nalaze se ovdje: