m
Contact
Studios
Follow Us

4 načina za isprobati mindfulness – sada i ovdje

Ako ste pokušali potražiti odgovor na pitanje Što je mindfulness? i pročitali različite definicije i opise, ali unatoč tome imate osjećaj da zapravo i dalje niste baš shvatili o čemu je riječ, ovo je tekst za vas.

Prije svega, radujem se da uopće postavljate pitanje Što je mindfulness? i nastojite si predočiti odgovor na temelju onoga što čitate ili slušate. No ako imate osjećaj da vam unatoč pronađenim informacijama još uvijek fali potpuno razumijevanje tog pojma, to nije uopće čudno, a pogotovo nije do vas. U tekstu Zašto je tako teško riječima objasniti što je mindfulness? dala sam svoje viđenje odgovora na ovo pitanje. Također sam vam predložila alternativu – da uz čitanje opisa i definicija sami na svojoj koži iskusite mindfulness te obajsnila zašto smatram da je to jedini način da dobijete uistinu relevantan odgovor.

 

Ovdje vam predlažem nekoliko kratkih i jednostavnih mindfulness vježbica koje u odnosu na bilo kakva verbalna objašnjenja imaju znatno veće šanse da vam daju odgovor na pitanje Što je mindfulness?

 

Možete ih isprobati odmah sada i ovdje, a za svaku od njih vam neće trebati više od minutu ili dvije. Ono što je važno je da kako čitate tekst uistinu i fizički napravite ono što piše. 🙂

 

  1. Osjetite svoje tijelo ovdje i sada

Baš ovdje i baš sada, ne u nekom „pogodnom“ trenutku poslije, kad dođem kući, dijete zaspe ili dovršim zadatak koji upravo radim. Ma gdje baš sada bili i ma što baš sada radili – na trenutak samo obratite pažnju na to gdje ste.

Ako sjedite, osjetite kontakt sjedalnog dijela sa stolicom, kaučem… Promotrite položaj nogu. Ako se dodiruju, osjetite taj kontakt. Ako su stopala na podu, osjetite kontakt tabana s obućom i kontakt s podom. Ako stojite, osjetite mišiće koji vas drže u stajaćem položaju. Ako hodate, zainteresirajte se malo za to kako se zapravo dogodi korak, što to tijelo sve radi da biste vi napravili jedan korak. Osjetite odjeću na svom tijelu. Osjetite kako vam se tijelo miče sa svakim udahom i izdahom. Popratite pažnjom samo jedan udah, ovaj sad. Od početka do kraja. Pa onda samo ovaj izdah. Samo jedan – ovaj sad. Primjetite točku u kojoj udah postaje izdah, a izdah udah. To vam je mindfulness.

 

  1. Svjesni pokret

Svjesno odlučite podići neki predmet – bilo koji. Pa obratite pažnju na to kako će tijelo odraditi taj pokret, koje ćete sve senzacije osjetiti.

Primijetite koji se sve dijelovi ruke miču kako krećete prema predmetu, koji se zglobovi pokreću, a koji mišići aktiviraju. Da li u nekom trenutku preuzimaju neki dodatni mišići, a otpuštaju oni do tada aktivni? Kad dotaknete predmet najprije osjetite kako osjetilo dodira prima informacije o tome što je koža dotaknula. Zatim osjetite kako prsti hvataju predmet, u kom trenutku se predmet odvaja od podloge i podiže u vašoj ruci. Koji sve dijelovi tijela rade da bi držali predmet u ruci? Što je s ostatkom tijela – da li su aktivni neki dijelovi tijela koji uopće ne sudjeluju u ovom pokretu i držanju predmeta? Sada isto tako vratite predmet na podlogu, a ruku vratite gdje je bila. Na trenutak zatvorite oči i obratite pažnju na to kako osjećate svoje tijelo iznutra nakon ovog pokreta.

 

  1. Nabrojite 5 novih stvari

Baš ovdje i baš sada, ma što radili i u što god gledali, zadržite se na onome što trenutno prirodno čini vaše vidno polje – što trenutno vidite ispred sebe. Razgledajte malo unutar tog vidnog polja i u njemu pronađite 5 tzv. „novih“ stvari – stvari koje do sada niste primijetili. Ma kako u mali predmet gledali i ma kako vam se činilo da stvarno znate sva njegova svojstva i da više sigurno nemate što novo pronaći, svjedno dajte priliku i potrudite se pronaći novih 5 stvari. Istražite malo koliko puta iznova možete pronaći 5 novih stvari… 😉

  1. Igra s osjetilima 5 4 3 2 1

Baš ovdje i baš sada, ma što radili, nabrojite redom:

  • 5 stvari koje možete vidjeti (pređite pogledom preko 5 stvari i na trenutak svaku od njih zadržite u svom fokusu),
  • 4 stvari koje možete osjetiti dodirom (namjerno istražite teksture, površine i predmete koji su trenutno oko vas),
  • 3 stvari koje možete čuti (usredotočite se npr. na zvukove koji dopiru izvana, koji se nalaze u prostoriji, koje možda sami proizvodite pokretima ili ih proizvodi vaše tijelo samo od sebe),
  • 2 stvari koje možete namirisati (obratite pažnju na to kakav je miris u prostoriji u kojoj se nalazite i da li možete namjerno približiti neke stvari i osjetiti njihov miris – miris odjeće, miris vlastitog tijela, miris pojedinih predmeta koji vas okružuju i sl.),
  • 1 stvar koju možete okusiti (to može biti istražiti kakav je okus trenutno u ustima, jezikom preći preko usnica, uzeti zalogaj ili gutljaj nečega i slično).

 

Ako ste napravili ove vježbice, vratite se na definicije mindfulnessa koje ste prethodno čitali pa vidite kako ih sad „primate“. Također, slobodno u komentarima ispod Facebook objave napišite – što biste vi rekli, što je mindfulness?